הרב שמואל אליהו: "ראינו מה קורה למי שבוגד בבוחריו, איך הם לא חוששים?"

אסתי פלד No Comments on הרב שמואל אליהו: "ראינו מה קורה למי שבוגד בבוחריו, איך הם לא חוששים?"

רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב שמואל אליהו בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מבקר בחריפות את התנהלות בנט וחברי ימינה, וייעץ להם למשוך את ידיהם ממעשיהם בממשלה, "ראינו מה קורה למי שבוגד בבוחריו כמו שרון וכל אלו שתמכו בהתנתקות". הרב העריך כי רפורמת הכשרות של כהנא תנחל כישלון חרוץ בשטח, "אף בעל עסק לא יעיז לקבל את הכשרות הזאת"

צילום: צילומסך מתוך ערוץ היוטיוב הרב שמואל אליהו
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של העיר צפת וחבר הרבנות הראשית, הגאון הרב שמואל אליהו התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן ביקר בחריפות את בנט וחברי מפלגתו, "אין ספק שבנט אכזב את כל תומכיו וכבר היה סקר אחד שהוא לא עבר את אחוז החסימה גם בחירות שהוא לא עבר בהם. אני לא רוצה להשתמש במילה 'בוגדים', רק לשמאל מותר להשתמש בה".

הרב התייחס לפן הרוחני במעשיהם הקשים של בנט וחבורתו כנגד רוב עם ישראל ואמר, "המציאות של בנט ושקד גרועה מאוד, אורבך וכהנא כל החבורה הזו, אני במקומם הייתי רועד מפחד, בעולם יש דין ויש דיין, ראינו מה קורה למי שבוגד בבוחריו כמו שרון וכל אלו שתמכו בהתנתקות. לעשות את המעשים שהם עושים, ואני לא מבין איך הן לא חוששים אם היו מתייעצים איתי הייתי אומר להם משכו את ידיכם, אתם פוגעים בקודשי ישראל".

הרב הוסיף והתייחס לחוסר סמכותם והצלחתם ללא תמיכת עם ישראל, "הרי אתה לא מסתמכים על התפילה במסגדים של עבאס או קריב, אז על מה אתם מסתמכים? הרי כל הרבנים החרדים והלאומיים לא אתכם" הרב התייחס לניתוק של ימינה מהציבור, "זה מאכזב מאוד לא צפינו לזה, כנראה שהיצר הרע הגדול של השררה מעוור את העיניים".

הגאון הרב אליהו הבהיר כי עם כל הגזירות הוא אופטימי, "אני נלחם בשצף קצף ברפורמת הכשרות הגיור, השבת והכותל, אבל אני יושן טוב בלילה, עברנו גזירות דת יותר חמורות מהגזירות של כהנא, בתקופת המת המדינה היו גזירות יותר משמעותיות ולא צלח בידם והמדינה מתחזקת מבחינת ישיבות ושבת וכו".

הרב העריף כי רפורמת הכשרות תנחל כישלון חרוץ בשטח, "אני לא מוטרד אני לא חושב שרפורמת הכשרות תוכל להחזיק מעמד, כבר היום אין רב רציני אחד שיעשה את זה. איך מתן כהנא יעשה את זה? אנחנו כרבנות ראשית וכבני ערים חד משמעית לא נותנים לזה יד. אז מה הם יעשו איך הם יבצעו את זה? אף אחד לא יקנה את זה. אף בית עסק לא יעיז לקבל את הכשרות הזאת".

 



0 תגובות